Kvalita vody v Hrádku? Většině lidí vyhovuje, tvrdí vedení města!

Dlouhodobě vnímám, osobně, i díky vašim reakcím, že kvalita vody v našem městě se v posledních letech významně zhoršila. Jde především o jeden její parametr, tvrdost. Je to totiž jediný parametr, u kterého není stanoveno zákonnou normou pevné rozmezí. Tvrdost vody tedy není zákonem nikterak limitována. A to i přes samotný fakt, že nadměrná tvrdost vody přináší běžným spotřebitelům nemalé problémy. A tomu jsme vystaveni i my v Hrádku.

Problematika tvrdosti vody v našem městě je proto poměrně zásadní téma. Již 13.12.2018 na jednání nového zastupitelstva jsem otevřel tuto otázku a vznesl dotaz na starostku ohledně kvality vody a možných kroků vedoucích k nápravě současného stavu. Podotkl jsem, že voda je příliš tvrdá! Její odpověď zněla: “kvalitu vody budu řešit s Vodohospodářským sdružením Rokycanska (dále jen VSR)”

Uplynuly téměř dva roky a tak jsem se rozhodl zeptat na kroky, které vedení města podniklo v rámci řešení této problematiky, protože jsem nevnímal žádnou změnu. Dopis s dotazem a odpovědí od vedení města najdete v příloze tohoto článku.

Ze zápisu jednání Valné hromady VSR jsem se však dozvěděl rozpor mezi slibem a skutečností. Starostka Mgr. Sobotková a místostarosta Mgr. Rousek za své občany nebojovali!! Z této informace jsem osobně rozčarován a zklamán. Zápis z jednání také raději přikládám k nahlédnutí a konkrétní pasáž jsem vyznačil, aby bylo každému jasno jak se “bojuje za své občany”

Z mého pohledu za nás nebojovali, ani neřešili problematiku, ale shodli se na jednání Valné hromady VSR, že pokud má někdo problém se současnou tvrdostí vody v našem městě, musí si zařídit úpravu vody sám na vlastní náklady. Protože, dle tvrzení starostky a místostarosty, cituji: “části obyvatel tvrdost vody vyhovuje!!” Nevím, o jaká data se opírá jejich vyjádření, protože jsem nezaznamenal žádné šetření mezi obyvateli. Nebo snad byl někdo z Vás osloven s možností vyjádřit se k dané problematice?! (Abych nikomu nekřivdil, zeptám se přímo vedení města a také se s Vámi podělím o odpověď)

Nemění to však zcela nic na skutečnosti, že je rozhodnuto! Naše vedení se zřejmě na základě osobní domněnky rozhodlo více podpořit Vodohospodářské sdružení Rokycanska místo svých občanů. K rozhodnutí našich zástupců na valné hromadě stačil jediný argument VSR a to, že centrální úprava vody by byla velmi nákladná. Byla totiž vyřčena domněnka o nejasném výsledku úpravy (tato domněnka je v zápise VSR podložena pouhou slovní zmínkou s odkazem na nějakou zpracovanou studii) Jedná se o nás, o vodu, kterou si platíme, užíváme, pijeme, ale upřímně, zná někdo z vás obsah a výsledek této studie?

Pokud shrnu obdržené informace, tak vedení našeho města se nás nezastalo, spíše se rozhodli ušetřit VSR nějaké ty peníze. Pro sdružení je úprava tvrdosti vody totiž moc drahá, tak bude lepší, když si úpravu vody uhradíme sami milí spoluobčané!!!

A tak nám obyvatelům města Hrádek cena vody roste ať chceme nebo ne … K základní ceně vody za vodné a stočné si totiž musíme připočíst dokoupení drahého zařízení na změkčování vody, pokud se tak rozhodneme a poneseme si samozřejmě i náklady na jeho pravidelné udržování. Nebo zařízení nepořídíme, ale beztak si do všech nákladů na kubík vody musíme promítnou krom výše zmíněného i platby za servis nebo výměny poškozených zařízení (karmy, bojlery, pračky, vodovodní baterie, topné spirály a jiné el. spotřebiče) na jejichž zanášení a ničení se nadměrná tvrdost vody samozřejmě podílí tou největší měrou.

Ptáme se tedy sám sebe, co lze udělat více z postu zastupitele, než vznášet dotazy a podněty tak, aby se problémy občanů řešily?! Asi vám dojde, že víc už toho opravdu dělat nelze. Tím, že vnímate problémy spoluobčanů, přenášíte je na jednání zastupitelstva a apelujete na vedení doufáte, že docílíte změny. Očekáváte, že ti co jsou u moci (u nás koaliční uskupení), jsou zastupitelé hlavně Vás občanů. Těžko jim tedy radit, jen doufáte, že chtějí naslouchat a řešit problémy ve prospěch obyvatel našeho města… Osobně mně není příjemné pozorovat, a být součástí opačného dění. Každý si samozřejmě udělejte vlastní názor. Pokud z vašeho pohledu vedení udělalo maximum a je pravdou, že většině obyvatel našeho města současná tvrdost vody vyhovuje, pak je vše zcela v pořádku.

Přílohy:

David Redl, zastupitel

2 komentáře na “Kvalita vody v Hrádku? Většině lidí vyhovuje, tvrdí vedení města!”

  • Monika Lavorenti napsal(a):

    ZA 16 let v RD v Hrádku 2xvýměna průtokového ohřívače v kuchyni, všechny vodovodní baterie… v důsledku zanášení vodním kamenem! Kdo je ta většina? Na základě čeho se tak vedení města vyjadřuje? A to že paní starostka jednou otevře ústa na VH VSR je jako všechno co pro vyřešení problému město udělalo? Jo a odborná studie? A starostce a místostarostovi to fundovaně vysvětlil „ten pán“ z Vodohospodářského sdružení, tedy instituce sloužící ( prý )k tomu, aby právě takovéto problémy města a obce společným postupem dokázaly řešit? „Ten pán“, který je zároveň jednatelem VOSS – společnosti 100% vlastněné Veolií? Co naše město v takovém sdružení pohledává je mi záhadou! Není tohle náhodou podivné? Přinejmenším…Já mám informace, že filtrační zařízení ( alespoň pro RD ) je funkční a dobré řešení. Jenže stojí peníze. Nakonec si jej asi zaplatím. Pokud pro nás vedení města nedokáže najít koncepční řešení dostupné i těm, kteří by nad investicí okolo60 000 Kč asi dlouho váhali…
    Pane Redle, důležité téma, děkuji, že jej otevíráte. Ale ještě důležitější je téma vlastnictví zdrojů a zařízení, které řeší celá republika, vlastně celý svět… jen Hrádek jede dál s Veolií…

  • Petr Franta napsal(a):

    Předpokládám, že členové valné hromady si rozdělují odměny dle zisku resp. z ušetřených peněz na nás co si za tu službu platíme, takže mi nepřekvapuje, že tihle dva naši zástupci zrovna udělali to co udělali.
    Dva nejvyšší představitelé naší obce nám vzkazují, že když máte problém, tak je to váš problém a řešte si ho sami.
    Jak někdo může napsat, že úpravna vody by měla nejistý výsledek? To jako, že si koupí úpravnu vody, která nemá garantovanou funkčnost? Nebo že nejsou schopní napsat poptávku a přesně specifikovat co chtějí? Laicky bych předpokládal, že když koupím úpravnu vody, která nefunguje, tak mám záruky, které mi umožní úpravnu reklamovat nebo vrátit. Chemickým rozborem jsem schopný určit, zdali úpravna funguje či nikoliv, tak kde je problém?
    Předpokládám, že David bude chtít vědět na základě jakých podkladů udělali své rozhodnutí a pak nás s ním seznámí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>