Napíši vám zde stručný návod, jak si požádat o informace podle zákona 106/1999 Sb.
Asi najdete mnoho rad jak na to, například na stránce ministerstva vnitra https://www.mvcr.cz/clanek/jak-zadat-o-informace-453908.aspx odkud jsem převzal následující odstavec.
Co musíte předložit
K podání žádosti není potřeba předkládat žádné doklady.
Ze žádosti musí být zřejmé:
- komu je určena
- že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb
- kdo žádost podává; žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození (název,identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa
Bez těchto údajů nebo není-li elektronická žádost podána na elektronickou adresu povinného subjektu, není žádostí ve smyslu zákona.
Upozorňujeme, že v případě týká-li se žádost práv třetích osob, budou této osobě poskytnuty základní identifikační údaje žadatele.
Příklad
Uvedu zde příklad toho, jak je možné si požádat o audiozáznam ze zasedání zastupitelstva ze dne 25.2.2021. Je to velmi jednoduché:
Dobrý den.
Chtěla bych vás požádat o audiozáznam z jednání zastupitelstva, které se konalo dne 25.2.2021.
– Žádost je určena Městskému úřadu Hrádek
– Jedná se o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb
– Žádost podává Jméno Příjmení, nar. dd.mm.rrrr, adresa trvalého pobytu je Ulice 123/II, Hrádek 338 42, elektronická adresa pro doručování je muj.email@poskytovatel.czS pozdravem
Jméno Příjmení
Kurzívou je psán text, který nahradíte vašim jménem, příjmením, datem narození, adresou a emailem.
Email, který takto napíšete odešlete na adresu evidence@mestohradek.cz. Další možnosti jsou posány na stránkách města. Do patnácti dnů byste měli dostat odpověď.